d3a9014.png
Nyheter / Press

Nytt landmärke vid Medborgarplatsen

2018-05-03
En kraftigt växande utomhusreklammarknad i kombination med allt större efterfrågan på rörliga format från annonsörerna gör att Clear Channel fortsätter att storinvestera i sitt digitala erbjudande. Som ett led i satsningen lanserade företaget under Valborgshelgen sin hittills största digitala reklamskylt vid Medborgarplatsen i Stockholm.

Efter flera år av omfattande investeringar och en kraftig utbyggnad av digitala reklamskyltar lanserade Clear Channel sin senaste storsatsning i Stockholm. Den nya digitala reklamskylten är placerad vid Medborgarplatsen och syns på husfasaden upp mot Götgatsbacken från långt håll. Det exceptionellt höga och ständiga flödet dygnet runt av gångtrafikanter, cyklister, bilister och kollektivtrafik gör placeringen till en av landets i särklass främsta reklamplats med uppskattningsvis 200 000 förbigående i veckan. Det flödet är motsvarande både Stureplan och Hötorget.

”Vi satsar stenhårt på Stockholm i allmänhet och på det digitala i synnerhet. Medborgarplatsen är tveklöst en av Sveriges viktigaste arenor vad gäller flöden av människor och är därmed en fantastisk yta för varumärken att synas på, men framförallt att nå en bred publik säger Ola Klingenborg”, VD Clear Channel och fortsätter:

Vi är övertygade om att det kommer bli ett nytt landmärke och de varumärken som väljer att synas här kommer lysa upp hela Södermalm.

Ola Klingenborg, VD för Clear Channel

Den nya reklamskyltens yta är över 30 kvadratmeter stor och kommer att ingå i Clear Channels Play Spectacular-serie, som ger annonsörer möjlighet att synas med rörlig bild på stora digitala skyltar på några av Stockholms mest besökta platser, som de folktätaste torgen, de största tunnelbanestationerna och vid infarterna till stan.