fl6.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel gör stjärnrekrytering och kniper sälj- och marknadsdirektör från TV4.

Under de senaste åren har Clear Channel varit draglok i en jättetillväxt för utomhusreklambranschen och ytterligare befäst sin marknadsledarposition genom en kraftig digital expansion. För att organisera sig för mediets digitala framtid har företaget under våren genomfört en organisationsförändring till att bli en helskandinavisk organisation. Sälj- och marknadsdirektör för den skandinaviska organisationen blir Fredrik Lamotte, som senast kommer från TV4-Gruppen.

-Vi är mycket stolta över den här prestigerekryteringen. Clear Channel är nu ett av Skandinaviens största mediebolag och Fredrik med sin breda och spännande erfarenhet är rätt person att leda vår försäljningsorganisation på den fortsatta digitala tillväxtresan, säger Ola Klingenborg vd för Clear Channel Scandinavia.

Fredrik är idag vice försäljningsdirektör på TV4-Gruppen och har därmed stor erfarenhet med att jobba med räckviddsmedia. Clear Channel Scandinavia är ett massivt räckviddsmedia som kan nå 20 miljoner konsumenter i ett köp.

Clear Channel är tydlig marknadsledare i utomhussegmentet bland annat genom heltäckande digitala nätverk i alla skandinaviska länder - och dessutom är hela branschen i fantastiskt stark tillväxt. Framtiden för Clear Channel och utomhusreklam är en superspännande digital transformation och en resa jag vill vara med på, säger Fredrik Lamotte, tillträdande sälj- och marknadsdirektör för Clear Channel Scandinavia.

Utomhusbranschen i Sverige har år av stark tillväxt bakom sig och växer just nu snabbare än alla andra medier utom mobilt (+14% hittills i år (IRM)). Och prognoserna talar om tvåsiffrig tillväxt för utomhusreklamen de närmaste åren.

Nuvarande sälj- och marknadsdirektör Anders Ragnarsson som lett de senaste årens starka tillväxt är kvar till dess att Fredrik är på plats den 1 december.

– Anders Ragnarsson har verkligen varit med och byggt ett nytt Clear Channel, nu senast med att få den skandinaviska organisationen på plats. Han har jobbat för Clear Channel såväl i Sverige som internationellt och varit en stor bidragande faktor till de senaste årens stora framgångar, säger Ola Klingenborg vd för Clear Channel Scandinavia.