david-2.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel gör nyckelrekrytering och anställer David Perlskog.

Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind. I symbios med detta vill vi på Clear Channel ytterligare vässa vårt erbjudande till marknaden genom att addera nyckelkompetenser på ett flertal områden. Som en del av den här satsningen har vi anställt David Perlskog (MediaCom) som expert för Audience Measurement & Other Media i Norden.

”Rekryteringen av David utgör en viktig pusselbit i vår intensifierade satsning på audience measurement i Norden. Utomhusmediet genomgår en renässans där vår publik stadigt växer samtidigt som konkurrerande medieslag kämpar med vikande räckvidd, fragmenterade målgrupper, alltmer ifrågasatta mätmetoder och konsumenters aktiva reklamundvikande. Med Davids gedigna erfarenhet från utomhusreklam i synnerhet och andra medieslag i allmänhet förstärks vår möjlighet att kapitalisera på dessa megatrender ytterligare”, säger Finn Wikander, Produktdirektör på Clear Channel.

David har jobbat på MediaCom i en rad olika roller sedan 2010, nu senast som expert inom display, utomhusreklam och print. Hans huvuduppdrag på Clear Channel blir att ytterligare utveckla värdet av utomhusmediet som helhet på de nordiska marknaderna samt att positionera oss väl för en digital och dataintensiv framtid. En helt central del av uppdraget blir att från Clear Channels håll driva projektet inom Outdoor Impact för att den mycket efterlängtade digitala utomhusvalutan ska lanseras.

”Jag brinner verkligen för utomhusreklam, och ser nu fram emot att ta nästa steg i min karriär. Jag har haft flera fantastiska år på MediaCom med oerhört duktiga och kompetenta kollegor där jag utvecklats enormt – så jag har dem att tacka för mycket. Under åren har jag arbetat mycket nära både Clear Channel och andra OOH-aktörer i egenskap av kund och har därför en unik inblick i branschen. Jag har en väldigt positiv bild av Clear Channel som företag och det faktum att de har det största utbudet och de bästa paketeringarna gör mig extra stolt över att börja just där”, säger David Perlskog och avslutar:

”Dessutom händer det väldigt mycket i branschen i o m digitaliseringen och jag ser verkligen fram emot att vara med och utveckla den resan, dels internt för Clear Channel, men även för branschen som helhet.”

David kommer vara på plats på Clear Channel under maj månad.